Regulamin I Zwroty
§ 1. INFORMACJE OGÓLNE |
- Sklep internetowy planetabee.pl (dalej zwany: „Sklep”) działa pod adresem www.planetabee.pl Sprzedaż towarów w sklepie prowadzi spółka, działająca pod firmą Sting Communication Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Chełmska 21, wpisana Krajowego Rejestru Sądowego Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy pod nr KRS: 0000215192, NIP: 521-33-00-208, REGON: 015792452 (dalej zwaną „Sprzedawca”).
- Adresem elektronicznym Sklepu jest: www.planetabee.pl
- Adresem mailowym Sprzedawcy jest: pj@planetabee.pl
- Kontakt telefoniczny odbywa się pod numerem: 605 911 001
- Obsługa telefoniczna i mailowa Klienta jest prowadzona od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 17:00.
- Sklep działa zgodnie z postanowieniami, określonymi w niniejszym Regulaminie, a Kupujący jest zobowiązany do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
- Regulamin określa ogólne warunki Sprzedaży oraz korzystania ze Sklepu, zasady zawarcia i wykonania umowy sprzedaży Towarów znajdujących się w Sklepie, postępowanie reklamacyjne oraz zasady i warunki świadczenia przez Sprzedawcę usług drogą elektroniczną.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają między innymi następujące akty prawne:
- Ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. ze zm.,
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. ze zm.
- Ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. ze zm.
- Inne przepisy prawa polskiego.
- Na stronie www.planetabee.pl umowy zawierane są wyłącznie w języku polskim.
- Zamówienia są realizowane na terenie Polski. Wysyłki zagraniczne są realizowane po wcześniejszym kontakcie celem ustalenia każdorazowo kosztów przesyłki oraz czasu realizacji Zamówienia.
§ 2. DEFINICJE |
- Dostawa – dostarczenie Klientowi Towaru przez Dostawcę, będącego przedmiotem zawartej Umowy Sprzedaży między Sprzedawcą a Klientem.
- Dostawca – podmiot, z którym Sprzedawca nawiązał współpracę w zakresie Dostawy Towarów.
- Formularz rejestracyjny – formularz umieszczony na stronie internetowej www.planetabee.pl, za pomocą którego Klient tworzy własne Konto.
- Klient – podmiot (Konsument, Przedsiębiorca na prawach konsumenta, Przedsiębiorca), który zamierza zawrzeć lub zawarł umowę sprzedaży ze Sprzedawcą
- Konsument – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Konto – panel, na którym jest przechowywany zbiór wszelkich informacji dotyczących Klienta, w tym informacji o złożonych Zamówieniach, w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta – osoba fizyczna, która zawiera ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, lecz nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego, który wynika w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionym w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Sklep – sklep internetowy Sprzedawcy działający pod adresem www.planetabee.pl, za pomocą którego Klient składa zamówienia.
- Sprzedawca – spółka prawa handlowego, działająca pod firmą Sting Communication Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Chełmska 21, wpisana Krajowego Rejestru Sądowego Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy pod nr KRS: 0000215192, NIP: 521-33-00-208, REGON: 015792452.
- Towar – oferowany przez Sklep produkt, będący przedmiotem umowy sprzedaży.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zawarcia umowy sprzedaży ze Sprzedawcą w celu nabycia Towaru ze wskazaniem jego rodzaju i liczby.
§ 3. REJESTRACJA |
- W celu złożenia zamówień i dokonania zakupu Towarów Klient może założyć Konto przeprowadzając proces rejestracji. Również jest możliwość dokonania zakupu Towaru bez rejestracji.
- Rejestracja jest nieodpłatna.
- W celu założenia Konta Klient wypełnia Formularz rejestracyjny umieszczony na stronie (https://planetabee.pl/login.php#jestem_nowy). Po wypełnieniu formularza Klient wprowadza go do systemu poprzez naciśnięcie przycisku „KONTYNUUJ” oraz wprowadzeniu hasła, składającego się z minimum 5 znaków.
- Warunkiem rejestracji w celu założenia konta jest akceptacja niniejszego Regulaminu, wypełnienie Formularza Rejestracyjnego, wyrażenie zgody na wykorzystanie i przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji zamówienia (zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997) oraz wprowadzenie indywidualnego hasła.
- Po prawidłowym wprowadzeniu do systemu wypełnionego formularza Klient otrzyma na podany przez siebie adres mailowy potwierdzenie rejestracji, co będzie oznaczało zakończenie procesu rejestracji i założenia Konta. Od tej chwili Klient może się logować na Konto i składać Zamówienia.
§ 4. ZŁOŻENIE ZAMÓWIENIA I ZAWARCIE UMOWY |
- Klient składa zamówienie w następujący sposób:
- Wybiera produkt i następnie dodaje go do koszyka. Za pomocą przycisku „Kontynuuj” przechodzi do wyboru sposobu dostawy i sposobu płatności. Następnie za pomocą przycisku „do kasy” otwiera się nowe okno, w którym Klient ma trzy opcje do wyboru:
- Zaloguj się (wymagane dane: adres e-mail (który jest jednocześnie loginem) oraz hasło)
- Załóż konto (wymagane dane: imię i nazwisko, e-mail, telefon, adres oraz hasło)
- Zamów bez rejestracji (wymagane dane: imię i nazwisko, e-mail, telefon, adres)
W przypadku wyboru opcji wskazanych w pkt 1.1. b) i c) powyżej pokazuj się zgody WYMAGANE do akceptacji (oznaczone czerwoną ‘*’), które są niezbędne dla dalszej kontynuacji zakupu Towaru.
- Zamówienie uważa się za złożone poprzez dodanie Towaru do koszyka, wyboru sposobu dostawy i płatności, wskazanie danych niezbędnych do wysyłki i naciśnięcie przycisku „Zakończ i zapłać”.
- Przed naciśnięciem przycisku „Zakończ i zapłać” Klient może wielokrotnie modyfikować wprowadzone dane do koszyka.
- Umowa sprzedaży uważa się za zawartą w chwili wysłania potwierdzenia Zamówienia przez Sprzedawcę na podany adres mailowy Klienta. Potwierdzenie Zamówienia wpływa na maila Klienta najpóźniej następnego dnia roboczego po dniu złożenia Zamówienia.
- Klient może składać Zamówienia na stronie internetowej Sklepu 7 dni w tygodniu całodobowo.
- Przedmiotem umowy sprzedaży są Towary dostępne na stronie Sklepu w chwili złożenia Zamówienia.
- Wszystkie Towary umieszczone na stronie Sklepu są nowe i nie posiadają żadnych wad.
- Każdy Towar jest oznaczony ceną, która obowiązuje w chwili złożenia Zamówienia. Po złożonym zamówieniu cena nie ulega zmianie.
- Cena za Towar podana jest w polskich złotych i zawiera podatek VAT, ale nie zawiera kosztów dostawy.
- Sprzedawca zastrzega prawo zmiany ceny Towarów, wycofanie Towarów, wprowadzenie rabatów, cen promocyjnych oraz wyprzedaży w określonych przez Sprzedawcę okresach.
- Informacja o Towarach podana na stronie Sklepu nie stanowi oferty Sprzedawcy w rozumieniu przepisów ustawy Kodeks Cywilny, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Towar jest własnością Sprzedawcy do momentu pełnej zapłaty ceny za Towar.
- W przypadku złożenia oświadczenia przez Klienta o rezygnacji z zawarcia umowy sprzedaży do chwili przyjęcia oferty przez Sprzedawcę, oferta przestaje być wiążąca dla Stron.
§ 5. WYMAGANIA TECHNICZNE SPRZĘTU KLIENTA NIEZBĘDNE DLA KORZYSTANIA ZE STRONY INTERNETOWEJ SPRZEDAWCY |
- Do zawarcia Umowy sprzedaży oraz korzystania ze Sklepu niezbędne jest posiadanie urządzeń pozwalających na dostęp do Internetu, poczty e-mail oraz odpowiednich przeglądarek internetowych, umożliwiającej wyświetlanie stron internetowych.
- Urządzenia o których mowa w pkt 1 powyżej: przeglądarka internetowa Edge, Mozilla Firefox, Chrome, Opera, Safari, z włączoną obsługą appletów Java, Java Script i cookies,; minimalna rozdzielczość ekranu 1024×768 pixeli.
§ 9. PŁATNOŚĆ |
- Klient może dokonać płatności za Towar:
- szybkim przelewem internetowym za pośrednictwem systemów elektronicznych płatności Przelewy24
- Kartą płatniczą
- Przelewem bankowym na numer rachunku 84 1090 1014 0000 0001 0816 8553
- Wszelkie koszty przelewów finansowych ponosi Klient.
- Klient ponosi koszty dostawy, które są doliczane do ceny Towaru.
- Klient powinien dokonać płatności za Towar w terminie 3 dni roboczych od chwili zawarcia Umowy sprzedaży. Nie dotyczy to wybrania opcji opłaty za pobraniem.
- Klient może w formie mailowej wystąpić do Sprzedawcy z wnioskiem o przedłużenia terminu płatności. Sprzedawca wskaże termin o jaki zostanie przedłużony termin płatności.
- Po upływie terminu płatności Umowa sprzedaży przestaje wiązać Strony, a Zamówienie ulega automatycznemu anulowaniu.
- W przypadki zaistnienia konieczności zwrotu płatności za Towar dokonaną za pomocą karty płatniczej, Sprzedawca dokona zwrotu na rachunek bankowy Klienta, z którego płatność została dokonana. W przypadku braku wiedzy o rachunku bankowym Klienta, zwrot zostanie dokonany na rachunek wskazany przez Klienta w formie pisemnej, wysłanej na adres Sprzedawcy.
§ 7. DOSTAWA |
- Dostawa Towarów jest realizowana na terenie Polski za pośrednictwem:
- Firmy kurierskiej. Koszt wysyłki za pośrednictwem DPD wynosi 13,60 zł, GLS 14,80 zł. Czas Dostawy około 1-3 dni robocze.
- Paczkomatów. Koszt wysyłki wynosi 9,99 zł. Czas Dostawy około 2-3 dni robocze.
- Czas Dostawy w okresach świątecznych może ulec wydłużeniu.
- Opłacony Towar wraz kosztami dostawy zostanie wysłany nie później niż za 2 dni robocze od dnia zaksięgowania środków płatności na rachunku Sprzedawcy.
- W wyjątkowych sytuacjach powodujących przedłużenie terminu wysyłki Klient zostanie o tym fakcie poinformowany.
- Terminy, koszty i warunki zagranicznych wysyłek będą indywidualnie omawiane z Klientem w zależności od kierunku wysyłki.
- Klient jest zobowiązany zbadać doręczoną przesyłkę przed jej odebraniem, czy nie jest uszkodzona. W sytuacji odnotowania ubytku lub uszkodzenia Klient może odmówić odebrania przesyłki oraz zarządzać sporządzenia protokołu od Dostawcy, a następnie poinformować nas o zaistniałym zdarzeniu mailowo lub telefonicznie.
- Dochodzenie ewentualnych roszczeń powstałych w trakcie dostawy od Sprzedawcy przez Konsumenta i Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta oraz ustalenie osoby odpowiedzialnej za uszkodzenie przesyłki bez protokołu szkody może być bardzo trudnym.
- Reklamacje w zakresie dochodzenia ewentualnych roszczeń od Sprzedawcy przez Klientów niebędących Konsumentami oraz Przedsiębiorcami na prawach Konsumentów powstałych w trakcie dostawy bez załączonego protokołu szkody, nie będą rozpatrywane.
- Dodatkowo Sprzedawca zaleca otwarcie paczki w obecności kuriera oraz sporządzenie protokołu w przypadku niezgodności dostarczanego Towaru z zamówionym. Powyżej wskazany protokół będzie stanowił podstawę do reklamacji.
§ 8. ZWROT TOWARU |
- Klient, będący Konsumentem oraz Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta ma prawo odstąpić on niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów wskazanych poniżej.
- Termin 14 dni na odstąpienie od Umowy zaczyna biec od dnia, w którym Towar został odebrany. Nie ma znaczenie dla rozpoczęcia biegu terminu na odstąpienie od Umowy przez kogo został odebrany Towar.
- W celu odstąpienia od Umowy Klient będący Konsumentem oraz Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta musi złożyć Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy w formie pisemnej: Przesłanego listownie lub drogą elektroniczną na:
3.1. Przesłanego na adres:
Sting Communication Sp. z o.o.
ul. Chełmska 21
00-724 Warszawa, lub
3.2. Drogą elektroniczną na adres e-mail: pj@planetabee.pl. Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi otrzymanie oświadczenia. - W przypadku odstąpienia od Umowy Umowa uważa się za niezawartą.
- Oświadczenie o odstąpienie od Umowy uważa się za wysłane w terminie, jeżeli zostało ono wysłane przed upływem terminu, o którym mowa w pkt. 2 powyżej.
- Zwracany przez Klienta, będącego Konsumentem oraz Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, Towar nie może nosić śladów używania. Towar musi zostać zwrócony w stanie niezmienionym, w oryginalnym, fabrycznie zapakowanym opakowaniu.
- W przypadku niedotrzymania wymogów, o których mowa w pkt.6 powyżej, Towar nie zostanie przyjęty przez Sprzedawcę.
- Zwrot należności nastąpi niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca otrzymał od Klienta będącego Konsumentem oraz Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. Sprzedawca zwróci wszelkie otrzymane od Klienta płatności, w tym koszty Dostawy Towaru w wysokości najtańszego zwykłego sposobu wysyłki oferowanego przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem należności Klientowi do dnia otrzymania Towaru z powrotem lub otrzymania potwierdzenia wysłania przez Klienta Towaru w zależności od tego które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Klienta, chyba że Strony postanowią inaczej.
- Klient będący Konsumentem oraz Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta zobowiązany jest zwrócić Towar niezwłocznie na swój koszt, ale nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży na adres:
Sting Communication Sp. z o.o.
ul. Chełmska 21
00-724 Warszawa
§ 9. REKLAMACJA TOWARU |
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Klienta z tytułu rękojmi za wady fizyczne lub prawne zakupionego Towaru (rękojmia), na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym.
- Klient wszelkie reklamacje w zakresie nabytego Towaru kieruje na adres:
Sting Communication Sp. z o.o.
ul. Chełmska 21
00-724 Warszawa - Składając reklamacje Klient jest obowiązany dokładnie opisać przyczyny reklamacji i żądania, podać swoje dane kontaktowe, a także w przypadki Klienta niebędącego Konsumentem dołączyć dokumentu sprzedaży bądź jego kserokopii.
- W przypadku Konsumenta i Przedsiębiorcy na prawach konsumenta koszt wysyłki reklamowanego Towaru pokrywa Sprzedawca.
- Reklamacja zostanie rozpatrzona przez Sprzedawcę w terminie 14 dni od daty otrzymania zgłoszenia kompletnego zgłoszenia. W przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni jest równoznaczne z jej uwzględnieniem.
- O wynikach rozpatrzenia reklamacji klient zostanie powiadomiony mailowo lub telefonicznie.
- W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji Sprzedawca w terminie 7 dni roboczych od dnia decyzji wymieni Towar wadliwy na Towar wolny od wad. W przypadku niemożności wymiany Towaru Sprzedawca zwróci poniesione przez Klienta koszty wraz z kosztami Dostawy.
- W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji Sprzedawca prześlę uzasadnioną decyzję do Klienta na maila oraz w terminie 7 dni roboczych od podjętej decyzji odeśle reklamowany Towar. Koszt wysyłki pokrywa Sprzedawca.
- Reklamacji nie podlega Towar, który został uszkodzony mechanicznie w trakcie jego użytkowania oraz w wyniku braku lub nieprawidłowego użytkowania.
- Sklep nie przyjmuje Towaru odesłanego za pobraniem.
- W razie jakichkolwiek wątpliwości prośba o kontakt pod adresem e-mail: pj@planetabee.pl lub telefonicznie: +48 501 272 472.
§ 10. ŚWIADCZENIA USŁUG ELEKTRONICZNYCH |
1. Sprzedawca świadczy na rzecz Klienta za pomocą drogi elektronicznej następujące usługi elektroniczne (dalej „Usługi”) oraz za pośrednictwem Sklepu umożliwia dalsze z nich korzystanie:
- prowadzenie Konta Klienta w sklepie,
- zawieranie Umowy Sprzedaży Towaru,
- publikacja opinii Klienta,
- wysyłanie i korzystanie z Newslettera.
- korzystanie z usługi „formularz kontaktowy.
- 2. Sprzedawca świadczy Usługi na rzecz Klienta nieodpłatnie 7 razy w tygodniu całodobowo.
- Usługa prowadzenia konta Klienta w sklepie nie jest ograniczona w czasie i polega na udostepnieniu do korzystania z panelu, w ramach którego Klient może zmieniać i modyfikować swoje dane oraz ma dostęp do historii w zakresie swoich Zamówień. W każdej chwili Klient może się zwrócić się do Sprzedawcy z żądaniem usunięcia Konta wraz ze wszystkimi jego danymi. W takiej sytuacji usunięcie Konta przez Sprzedawcę nastąpi nie później niż w terminie 14 dni od dnia wpłynięcia takiego żądania w formie pisemnej na następujący adres mailowy: pj@planetabee.pl
- Usługa zawierania Umowy Sprzedaży Towaru polega na złożeniu Zamówienia przez Klienta jest zawierana na czas oznaczony do czasu składania Zamówienia lub zaprzestania jego składania przez Klienta.
- Usługa publikacji opinii Klienta polega na możliwości umieszczania przez Klientów na stronie internetowej Sklepu swoich wypowiedzi związanych z zamówionym Towarem oraz obsługą Klienta. Treść opublikowana przez Klienta nie może naruszać praw osób trzecich oraz przepisów prawa. Sprzedawca zastrzega prawo odmowy publikacji opinii Klienta w przypadku użycia przez Klienta wulgarnych i obraźliwych wyrazów. Opublikowana opinia poza treścią będzie zawierała również datę publikacji oraz imię Klienta.
- Usługa wysyłanie i korzystanie z Newslettera polega na przesyłaniu przez Sprzedawcę na adres poczty elektronicznej Klienta, wskazanego przez Klienta za pomocą specjalnego formularza, różnych informacji o Towarach i usługach Sprzedawcy. Klient w każdej chwili może wyrazić chęć korzystania z niniejszej Usługi oraz złożyć oświadczenie o rezygnacji korzystania z powyższej Usługi, wysyłając oświadczenie o rezygnacji w formie pisemnej na adres mailowy: pj@planetabee.pl
- Usługa korzystania z „Formularzu kontaktowego” polega na kontaktowaniu się za pomocą formularza umieszczonego na stronie internetowej Sklepu ze Sprzedawcą.
- Sprzedawca może zablokować dostęp do Konta Klienta i możliwość korzystania przez Klienta z nieodpłatnych usług, jeżeli Klient działa na szkodę Sprzedawcy lub innych Klientów, narusza postanowienia niniejszego Regulaminu lub przepisów prawa lub w innych uzasadnionych przypadkach, o czym Klient zostanie poinformowany niezwłocznie przez Sprzedawcę drogą mailową.
- Reklamacje w zakresie świadczenia Usług Klient może składać drogą mailową na adres: pj@planetabee.pl. Reklamacja zostanie rozpatrzona nie później niż w terminie 30 dni, o czym Klient zostanie powiadomiony w formie zwrotnej na adres mailowy, z którego reklamacja została wysłana.
§ 11. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH |
- Sprzedawca jest Administratorem danych osobowych Klientów przekazanych przez Klienta podczas rejestracji na stronie internetowej Sprzedawcy.
- Rejestrując się Klient wyraża zgodę na przetwarzanie podanych przez niego danych osobowych w celu realizacji i obsługi Umowy sprzedaży Towaru przez Sprzedawcę, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
- Dane osobowe przekazane Sprzedawcy przez Klienta zgłaszane są przez Sprzedawcę Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych.
- Klient ma prawo dostępu do przekazanych przez siebie danych osobowych, do ich zmiany oraz żądania ich usunięcia, a w przypadkach przewidzianych przepisami prawa żądania zaprzestania przetwarzania jego danych osobowych.
- Sprzedawca jest zobowiązany do całkowitego usunięcia danych Klienta w przypadku usunięcia Konta Klienta.
- Sprzedawca może odmówić usunięcia danych osobowych Klienta w przypadku nieuregulowania płatności przez Klienta lub naruszenia przez Klienta obowiązujących przepisów prawa.
- Sprzedający jest zobowiązany dołożyć należytej staranności w zakresie przechowania danych osobowych przekazanych przez Klienta oraz należytego zabezpieczenia ich przed dostępem do nich osób nieuprawnionym.
- Sprzedawca nie może przekazać dane osobowe Klienta podmiotom nie uczestniczącym w realizacji Umowy sprzedaży Towaru. Jednak w zakresie niezbędnym do realizacji Umowy Sprzedawca przekaże dane osobowe Klienta Dostawcy.
- W przypadku zaoferowania wysyłania przez Sprzedawcę drogą elektroniczną lub listowną materiałów marketingowych Klientowi, Sprzedawca powinien uzyskać od Klienta odrębną zgodę w zakresie powyższej wysyłki.
§ 12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE |
- Wszelkie Umowy zawierane na stronie internetowej Sklepu podlegają prawu polskiemu.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem lub w przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, obowiązują właściwe przepisy prawa polskiego.
- Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem a Klientem będą rozstrzygane polubownie. W przypadku braku możliwości ugodowego zakończenia sporu, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny:
- 3.1. zgodnie z postanowieniami Kodeksu postępowania cywilnego, jeżeli stroną sporu jest Klient, który jest Konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta.
- 3.2. właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy, jeżeli stroną sporu jest Przedsiębiorca.
- Klient będący Konsumentem oraz Przedsiębiorcą na prawach konsumenta może skorzystać z pozasądowej formy rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń poprzez złożenie skargi na platformie internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ , wystąpienie z wnioskiem do Miejskiego Rzecznika Praw Konsumentów, skorzystanie z bezpłatnej pomocy organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów, oraz złożenie wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sądy polubowne, działające przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Nowy Regulamin wchodzi w życie w terminie 14 dni od dnia jego opublikowania na stronie internetowej Sklepu. Do Zamówień złożonych przed dniem wejścia w Zycie nowego Regulaminu zastosowanie mają poprzednie postanowienia Regulaminu.
- Wszelkie informacje umieszczone na stronie internetowej Sklepu, w tym zdjęcia, opisy, informacje, formularze, wzory objęte są prawami własności intelektualnej i należą wyłącznie do Sprzedawcy.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 6 września 2021 r.